Pazarlama ve Perakende Alanı

Pazarlama ve Perakende Alanı

ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp, satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir.

Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de işletmeler pazarlamaya önem vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak son zamanlarda bu durum değişmekte olup, büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazarlama tekniklerini uygulamaya başlamıştır.

24.12.2012 2789

YAVUZ SULTAN SELİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANI TANITIMI

  • Pazarlama ve perakende, satış işlemlerini yürütme, stok faaliyetlerini yapma ve bunlarla ilgili belgeleri düzenleme, mal, can ve diğer sigorta edilebilir riskleri belirleme, sigorta poliçesi satma, hasar takip işlemleri yapma, alım, satım, kiralama ve emlak ile ilgili aracılık işleri yapma, satış işlemlerini yürütme, stok kontrolleri, reyon düzeni, gıda hijyeni uygulayarak müşteri beklentilerini karşılama ve bunlarla ilgili belgeleri düzenleme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
  • Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir.
  • Bütün işletmelerde amaç kâr sağlamak olduğuna göre bu amacın gerçekleşmesi iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetine bağlı olmaktadır.

Pazarlama ve Perakende alanı altında :

* Satış Danışmanlığı,

*Sigortacılık,  

*Emlak Komisyonculuğu,

               dallarında eğitim verilmektedir.

Okulumuzda Pazarlama ve Perakende Alanı, SATIŞ DANIŞMANLIĞI dalında eğitim verilmektedir.

  • Satış Danışmanı; İş organizasyonu yapan, satış öncesi hazırlık yapan, müşterilerle görüşerek satış işlemlerini takip eden, satış sonrası işlemleri kontrol eden, bir sonraki güne hazırlık yapan nitelikli kişidir.

* İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak.
* İş organizasyonu yapmak.
* İşletmenin ihtiyacı olan mal ve hizmetin piyasa araştırmasını yapmak.
* İşletmeye alınan ürünlerin depoya teslim edilmesini sağlamak.
* İhtiyaçlar ve stoklar konusunda bilgi almak.
* Satın alınacak mal ve hizmetlerin miktarını ve kalitesini, maliyetini, teslim tarihlerini ve diğer sözleşme şartlarını araştırmak.
* İşletmenin depoladığı ürünlerin özelliklerini bilmek.
* Depoya gelen malları sayarak teslim almak.
* Depodan istenilen malları sayarak zamanında teslim etmek.
* Ürünün stok kontrolünü ve takibini yapmak.
* Satılacak malları türlerine göre sınıflandırmak.
* Ayıplı veya kullanılamaz durumdaki malları sınıflandırmak, ilgili birimlere göndermek.

* Satışa sunulacak malları teslim almak, kayıtlarını tutmak.
* Malları raflara yerleştirmek, vitrin düzenlenmesine yardımcı olmak.
* Satılan malların fatura veya fişini düzenlemek.
* Günlük satılan malların dökümünü yapmak ve satış cirosunu hesaplamak.
* Raflardaki malların durumunu kontrol etmek.
* Müşteri ihtiyaçlarını saptamak.
* Yeniliklerden müşterileri haberdar etmek.
* Bilgi alışverişi için diğer satış elamanları ile toplantılar yapmak.
* Ürünü tanıtıcı materyalleri müşteriye götürmek.
* Müşterileri ürünü satın almaya yönlendirmek.
* Ürünün kullanımı, ödeme şartları ve fiyatı konusunda müşteriyi bilgilendirmek
* Mesleki gelişim ile ilgili faaliyetleri yürütmek

 

 

 

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

*Özgüvene sahip olmak.
* Piyasa araştırması yapma yeteneğine sahip olmak.
* Temsil yeteneğine sahip olmak.
* Türkçeyi iyi konuşabilmek.
* Sabırlı olmak.
* Güler yüzlü olmak.
* Uzun süre ayakta durabilmek.
* İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek.
* Girişken olmak.
* Sorumluluk sahibi olmak.
* Dış görünüşüne önem vermek.
* Hareketli bir yaşamı sevmek.

* Seyahate engel bir hâli olmamak.
* Bilgisayar kullanabilmek.
* Depo koşullarında çalışabilecek yeterlilikte olmak.
* İknadan ve başkalarını etkilemekten hoşlanmak.
* Zengin sözcük bilgisine sahip olmak.
* Düşüncelerini rahatlıkla ifade edebilmek.
* Beraber çalışmayı, iş birliği yapmayı önemsemek.
* Dikkatli olmak ve inisiyatif alabilmek.
* Başkalarını dinleyebilmek.
* Kendisiyle barışık olabilmek.

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Bu mesleklerde çalışan kişiler işletmenin faaliyet gösterdiği çeşitli bölgelerde bulunan ofislerde sabit, açık mekânlarda aktif olarak çalışabilecekleri gibi bölgeler arası seyahatlerde otomobil kullanmaları gerekebilmekted